Doğru zamanda, doğru yerde ve doğru projeyi yapmanın getirdiği başarı bugün 240.000 kullanıcı olan, 1.400 restoranla çalışan, günde 6000 siparişin alındığı bir sisteme dönüşmüştür.
Şimdiye kadar incelediğimiz internet siteleri ve iş modelleri içerisinde en cesur fikir yemeksepeti olarak gözükmektedir. Kurulduğu dönem için çok iddialı olmayan bir iş modelinden başarılı bir proje oluşturulmuştur.
Yemeksepeti.com, Amerikada masterını yarım bırakarak yurda dönen bir gencin, burada internetten bir şeyler yapma düşünü iki arkadaşı ile birlikte 2001 yılında hayata geçirmesinden doğmuştur.
Yemeksepeti.com’un yöneticileri yaptıkları işi, Müşteriler ile restoran arasında müşteriyi koruyan bir denge kurmak olarak açıklamaktadırlar.
Restoranlar sistemlerini çok fazla değiştirmeden iş yapmak isterlerken, müşteriler de aldıkları bu hizmet için para ödemek istemiyorlar. Yemeksepeti.com hem müşterilerin hem restoranların şartlarını yerine getirecek iki tarafı da memnun etmek amacıyla kurulmuştur. Restoranların mönüleri ve logoları yemeksepeti.com üzerinde yayınlanmakta, müşterilerin de bu mönüleri görerek site üzerinden verdikleri siparişler fax veya post makineleri aracılığıyla yine restorana ulaşmaktadır. Restoranlar aldıkları sipariş üzerinden belli dönemlerde anlaşılan komisyon kadar yemeksepeti.com’a ödeme yapmaktadırlar.
İlk zamanlarda Etiler ve Levent bölgesindeki çalışan kesim hedeflenerek başlayan yemeksepeti.com, bugünlerde Ankara, İzmir, ve Antalya’da da hizmet vermektedir.
Bugün hizmet verdiği şehirlerde internet kullanıcıları tarafından yaygın olarak kullanılan yemeksepeti.com, çok fazla reklam harcaması yapmamasına rağmen, Halkla ilişkiler (PR) ve ağızdan ağza reklam ile tanınırlığını gün geçtirdikçe artırmaktadır.
Bugün müşterilerin telefon ile restoranlardan direk sipariş vermeleri, yemeksepeti.com’un en büyük rakibi olarak gözükmektedir. Onun dışında kendi alanında kuruldukları ilk günden beri 10’un üzerinde rakipleri olmasına rağmen hiçbiri yemeksepeti.com’u yakalayamamıştır.
Yemeksepeti.com, yolladığı e-mail’lerin spam olmamasına büyük özen göstermektedir. Ayrıca kullanıcının sitede nerde ne kadar zaman harcadığı, nereleri daha çok tıkladığı ile ilgili çok fazla araştırma yapılmaktadır.
Müşteri memnuniyeti en üst düzeyde tutulamaya çalışılmakta şikayet edilen restoran sorun giderilene kadar sistemden çıkartılmaktadır. Her gün bu şekilde 2-3 restoran sistemden çıkartılmaktadır.
İnternet dışında alternatif olarak cep telefonları ve İnteraktif TV’yi kullanan yemeksepeti.com telefon ile sipariş alımını ise karlı bulmadığı için kullanmamaktadır.
Restoranlar, normalde broşürlerle belirli bir maliyet karşılığında yaptırabilecekleri indirim duyurularını site üzerinden ücretsiz ve kolayca yapabilmektedirler. Yalnızca mail yoluyla yapılan duyurulardan belli bir ücret alınmaktadır.